Wanneer uw facturen op dit moment nog niet via Payt verzonden worden, kan het zijn dat u dit toch graag zou willen. In veel gevallen is dit mogelijk, maar er zijn ook gevallen waarin dit niet verstandig of niet mogelijk is. Neem contact op met de servicedesk om de mogelijkheden met betrekking tot factuurverzending te bespreken.

Benodigde aanpassingen boekhouding
Indien factuurverzending via Payt wordt ingeschakeld, dan dienen wij het factuurdocument vanuit de boekhouding aangeleverd te krijgen. In het geval er een keer een debiteur voorkomt zonder e-mailadres en de factuur als brief verzonden dient te worden, is het belangrijk ervoor te zorgen dat het adres van de debiteur voor het venster van de envelop komt. In de boekhouding dient vervolgens de factuurverzending gedeactiveerd te worden.

Specificaties envelop
Het venster van onze enveloppen zit 20 mm van de linkerkant, 50 mm van de bovenkant en 72 mm van de onderkant. Het venster heeft een grootte van 40x110 mm.  

Aanpassingen Payt
Het moment van factuurverzending dient vastgesteld te worden. Daarnaast dient de herinneringsflow in Payt aangepast te worden. Het moment van aanpassing is belangrijk omdat ingeladen facturen eenmaal worden gekoppeld aan een flow.

Wij raden af om de verzending van facturen via Payt zelf in te schakelen. Dit vereist zowel in Payt als in uw boekhouding of facturatiepakket de nodige aanpassingen en een goede timing. Het voorkomt dubbel verstuurde facturen of facturen die helemaal niet verzonden worden. 

Heeft u het antwoord gevonden?