Aan facturen kunnen verschillende documenten toegevoegd worden. Payt maakt hierbij onderscheid tussen factuurdocumenten en factuurbijlagen. 

Factuurdocument toevoegen
Een factuurdocument betreft de originele PDF van de factuur. Een factuurdocument kan alleen via de koppeling met de boekhouding aan de factuur in Payt worden gekoppeld. 

Indien er geen factuurdocument is gekoppeld, dan is dat te zien door de melding 'Factuurdocument ontbreekt'.  In de facturen-lijst kunt u hierop filteren, door in het filter bij 'Attentie' het vinkje aan te zetten bij 'Factuurdocument ontbreekt'.

Hoe het factuurdocument in Payt binnen komt, is afhankelijk van hoe het factuurdocument wordt aangemaakt en hoe de administratie is ingericht tijdens de implementatie. In Exact is het bijvoorbeeld mogelijk om een factuurdocument aan te maken welke vervolgens wordt ingeladen in Payt. In het geval er een factuurdocument ontbreekt in Payt, dient deze in Exact te worden aangemaakt.

Het is ook mogelijk dat een factuurdocument naar een speciaal e-mailadres wordt verzonden. In dit geval dient het factuurdocument van de betreffende factuur nagezonden te worden naar dit e-mailadres. Vervolgens zal bij de eerstvolgende automatische import het factuurdocument gekoppeld worden mits de ingezonden bestandsnaam de correcte opmaak heeft.    

Indien u problemen heeft met het koppelen van factuurdocumenten er met behulp van dit support-artikel nog niet uitkomt, neem dan contact op met de servicedesk.

Factuurbijlage toevoegen

Een factuurbijlage kan bijvoorbeeld een specificatie van de factuur betreffen. Bijlagen kunnen zowel via de koppeling met de boekhouding worden gekoppeld alsook handmatig worden toegevoegd aan een factuur in Payt, zoals te zien in onderstaande afbeelding.  

Heeft u het antwoord gevonden?