In de afgelopen tijd is Payt weer op verschillende manieren vernieuwd. In deze update leest u onder andere meer over:

  • Handmatig factuurdocumenten toevoegen 
  • Nieuw filter "Reden geblokkeerd"
  • Kredietwaardigheidsrapport opvragen
  • Debiteur uitsluiten van sms-berichten

Handmatig factuurdocumenten toevoegen

Het is vanaf nu mogelijk om bij een factuur handmatig een factuurdocument toe te voegen. U gaat hiervoor naar een specifieke factuur en klikt op "Bijlagen toevoegen". Een bestaand factuurdocument kan ook gewijzigd of verwijderd worden. 

Let op: Factuurdocumenten die via de import worden ingeladen, zullen niet meer een bestaand factuurdocument overschrijven. Als een factuur al een factuurdocument heeft, wordt het nieuwe document genegeerd. Indien een bestaand factuurdocument vervangen moet worden, dan moet deze eerst via de applicatie verwijderd worden om vervolgens via de koppeling of handmatig een nieuw document te krijgen.

Nieuw filter "Reden geblokkeerd"

Het is nu mogelijk om te filteren op verschillende redenen waarom een factuur geblokkeerd is. Alleen blokkade redenen die binnen de eigen administratie voorkomen, worden in de filterlijst getoond. Hiervoor gaat u naar de overzichtspagina van facturen. De filters ziet u aan de linkerkant.  

Ten slotte wordt vanaf nu onderscheid gemaakt tussen "Factuurdocument ontbreekt" onder het Attentie filter en "Factuurdocument vereist" onder het Reden geblokkeerd filter. Bij deze eerste status is een factuurdocument niet aanwezig, maar het traject wordt niet geblokkeerd. Bij de tweede status is een factuurdocument vereist en wordt het traject geblokkeerd wegens het ontbreken hiervan.

Kredietwaardigheidsrapport opvragen

U kunt nu rechtstreeks bij een debiteur een kredietwaardigheidsrapport opvragen. Zoals in de onderstaande screenshot te zien, kunt u deze mogelijkheid vinden door naar een debiteur te gaan en onder "Acties" op "Kredietwaardigheidsrapport opvragen" te klikken. Een rapport bevat diverse kredietwaardigheidsratings en trends, een uitgebreid financieel overzicht en up-to-date informatie over de structuur van een bedrijf. De kosten voor een rapport bedragen € 9,50, excl. btw. 

Debiteur uitsluiten van SMS-berichten

Het is nu bij de verzendinstellingen van een debiteur in te stellen dat de debiteur geen SMS-berichten mag ontvangen. Standaard ontvangt de debiteur wel SMS-berichten, mits dit in het factuurtraject is ingesteld. U kunt de verzendinstellingen vinden door naar een debiteur te gaan en op het tandwiel aan de rechterkant te klikken.  

Heeft u het antwoord gevonden?